CONTRACT CADRU
CONDITII GENERALE DE REZERVARE – VANZARE A BILETELOR DE AVION
Societatea Comerciala REMEMBER TRAVEL este o AGENTIE DE TURISM care are in obiectul de activitate rezervari – vanzari de bilete de avion pentru zboruri interne si internationale, direct sau prin intermediari .
In vederea indeplinirii acestui capitol de servicii din obiectul sau de activitate, societatea este autorizata de catre companiile aeriene care efectueaza zborurile; ea actioneaza numai ca intermediar al acestor companii si se supune regulilor si restrictiilor comerciale impuse de catre companiile aeriene, in calitate de prestatori directi.
In continuare , vom denumi pe scurt :
Societatea Comerciala REMEMBER TRAVEL SRL – AGENTIA
Compania aeriana – COMPANIA
Clientul care rezerva si/sau cumpara biletul de avion – PASAGERUL
Documentul in baza caruia se efectueaza zborul – BILETUL DE AVION
Rezervarea – vanzarea biletelor de avion se face in urmatoarele conditii :
I. REZERVARI DE LOCURI
1.1. Rezervarile de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei si rezervarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea potentialilor pasageri .
1.2. Rezervarile sunt gratuite si se fac inaintea datei de plecare.
1.3. Odată cu efectuarea rezervării, pasagerul va primi de la agenţie informaţii referitoare la preţul de vanzare al biletului (valabil la data rezervării incluzând şi taxele de aeroport, taxe combustibil,alte taxe similare, tarifele de servicii ale Agentiei Remember Travel), precum şi informaţiile referitoare la condiţii, restricţii şi reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumpărat în baza respectivei rezervări.
1.4. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei), independenti de vointa agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion, se pot modifica, prin vointa celor ce le-au impus, pina in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare.
II. EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITATI DE PLATA
2.1. Emiterea biletelor de avion rezervate si plata acestora se fac conform conditiilor impuse de catre fiecare companie in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pina la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului, respectiv sa comande emiterea biletului, pentru a intra in posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricind de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi insa facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare a rezervarii.
2.2. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. Inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale.
2.3.Pasagerul poate plati biletul de avion in LEI, USD, EUR, la cursul de schimb BNR din ziua respectiva + 3% marja de risc valutar.
III. PRETURILE BILETELOR DE AVION
3.1. Preturile biletelor de avion comercializate prin agentie sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate in sistemele centralizate de rezervari, tarife speciale, etc. In aceste conditii, fiecare zbor in parte presupune calcularea de catre agentul specializat al pretului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelasi zbor, cu aceeasi companie, in aceleasi conditii de calatorie, poate genera preturi diferite.
Data fiind multitudinea de preturi aplicabile biletelor de avion, acestea, ca si regulile aplicabile lor, nu pot fi afisate sau publicate. De asemenea, informatiile referitoare la reguli, care provin din comunicarile scrise sau transmise computerizat de catre companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau direct la agentie, au un caracter continuu, modificarile pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse si publicate in vreun inscris.
3.2. Preturile de vanzare nu sunt neaparat inscrise pe biletele de avion. Preturile de vanzare decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie, singura in masura sa conteste modul de inscriere al unui pret pe un anumit bilet de avion.
3.3. Pretul unui bilet de avion devine ferm, impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, dupa ce clientul la comandat si agentia a emis biletul, iar contravaloarea acestuia este inscrisa in factura fiscala emisa de agentie.
3.4. Biletele de avion emise de agentie sunt proprietatea I.A.T.A. – BSP Romania – in calitate de reprezentant al companiilor aeriene membre, incasarile aferente biletelor vandute se deconteaza catre I.A.T.A. BSP – Romania, drept pentru care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare despre modul in care a stabilit pretul unui bilet de avion decit de catre acest organism sau de catre compania pentru care a emis biletul.
3.5. Pretul oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion.
3.6. Pretul biletului de avion include de regula taxele de aeroport. Exista insa situatii, independente de vointa agentiei, in care, pe parcursul calatoriei i se pot solicita pasagerului si alte taxe, care nu au fost percepute initial, situatie in care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.
IV. BILETUL DE AVION
4.1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul. Biletul de avion este emis de agenţie dar este proprietatea IATA/BSP sau a companiei aeriene pentru care a fost emis.
4.2. Pasagerul posesor al biletului de avion cumparat are obligatia de a-l pastra in stare buna si de a-l prezenta la imbarcare in vederea admiterii sale la zbor. Pierderea sau deteriorarea biletului de avion de catre pasager nu il indreptateste pe acesta la primirea unui nou bilet, neefectuarea zborului din acest motiv cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde agentiei sau companiei nici un fel de despagubiri.
4.3. Condiţiile contractului şi informaţiile înscrise pe biletul de avion (in forma scrisa sau cu acces electronic la acestea) completează prezentele condiţii generale. Se consideră că pasagerul care a intrat în posesia biletului de avion a luat la cunoştinţă de toate aceste informaţii.
V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.
5.2. Informarea pasagerilor se va realiza, fara a fi necesara o semnatura de luara la cunostinta, astfel:
5.2.1. prin afisarea la loc vizibil in agentie a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin comunicarea de catre reprezentantul agentiei a conditiilor, penalizarilor si restrictiilor de folosire, modificare sau anulare a biletului de avion si/sau a rezervarilor efectuate.
5.2.2. in cazul in care pasagerul comunica reprezentantului agentiei ca intentioneaza sa transporte: animale, pasari si/sau obiecte cu regim special (arme, munitie, substante explozive, corozive, etc.) reprezentantul agentiei va informa pasagerul asupra conditiilor speciale si restrictiilor de transport a acestora, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si in conformitate cu reglementarile companiei aeriene.
5.3. Reprezentantul Agentiei va comunica pasagerului ca are obligatia sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion odata cumparat se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputand sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.
5.4. Pasagerul are obligatia sa se prezinte la ghiseele din aeroport ale companiei pentru inregistrarea si predarea bagajelor (check-in) cu cel putin 3 ore inainte de ora plecarii, urmand ca ulterior sa indeplineasca toate celelalte formalitati necesare. Unele companii aeriene sau aeroporturi pot, in anumite situatii, sa solicite prezenta la aeroport mai devreme, drept pentru care pasagerul are obligatia sa solicite, cu 24 ore inainte de plecare, informatii la companie sau la aeroport referitoare la timpul de prezentare la check-in.
5.5. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii (individuale sau cumulate):
5.5.1. aceasta masura este necesara pentru a respecta orice reglementare nationala sau internationala valabila;
5.5.2. transportul pasagerului sau al bagajelor pasagerului ar putea pune in pericol sau afecta securitatea, sanatatea sau starea materiala, respectiv confortul altor pasageri sau a echipajului.
5.5.3. starea mentala sau psihica a pasagerului, inclusiv faptul ca se afla sub influenta alcoolului sau a drogurilor, reprezinta un risc pentru pasager, pasageri, echipaj sau proprietati;
5.5.4. pasagerul a avut o conduita necorespunzatoare pe parcursul unui alt zbor si este posibil ca un asemenea comportament se poate repeta;
5.5.5. pasagerul a refuzat sa se supuna verificarii de securitate;
5.5.6. pasagerul nu achitat pretul, taxele sau cheltuielile aplicabile;
5.5.7. pasagerul nu detine documente de calatorie valabile, pasagerul incearca sa intre intr-o tara pe care are doar dreptul sa o tranziteze sau pentru care nu are documente de calatorie valabile, pasagerul distruge documentele de calatorie in timpul zborului sau refuza sa predea documentele de calatorie echipajului de zbor – contra unei confirmari scrise – atunci cand i se cere acest lucru;
5.5.8. pasagerul prezinta un bilet care a fost achizitionat ilegal, a fost cumparat de la o entitate, alta decat noi sau agentul nostru autorizat, sau a fost declarat pierdut sau furat sau daca nu poate dovedi ca este persoana mentionata pe bilet,
5.5.9. pasagerul nu respecta reglementarile si instructiunile in vigoare cu privire la siguranta si securitate;
5.5.10. pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare 3 ore inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet), conform art. 5.4 de mai sus;
5.5.11. pasagerul este refuzat la imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa vizei de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie, etc) sau in situatia oricarui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria.
5.5.12. alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita (ex.falimentul companiei aeriene)
5.6. Agentia nu este raspunzatoare pentru intirzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex – pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.
5.7. Daca pasagerul renunta la biletul de avion cumparat, inainte sau dupa inceperea calatorei, acesta are dreptul la rambursarea partiala a pretului platit, dupa ce se deduc taxele de penalizare, inclusiv TS si daca tariful si conditiile acestuia, stabilite de companie, permit rambursarea. Pasagerul poate modifica biletul initial cumparat in conditiile stabilite de compania pentru care a fost emis biletul cu plata unor diferente de prêt stabilite de compania aeriana, inclusive a TS pentru modificarea rezervarii.
5.8. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale. Biletul este netransferabil unei alte persoane.
5.9. Neprezentarea la zbor presupune pierderea calatoriei, cu o penalizare de pana la 100% din valoarea biletului, in conformitate cu reglementarile companiei si ale prezentelor Conditii Generale.
5.10. In situatia in care pasagerul, din vina sa, utilizeaza doar partial zborurile inscrise in biletul de avion cumparat, el nu va putea pretinde despagubiri de nici un fel agentiei sau companiei pentru care s-a emis biletul.
5.11. Pasagerul are obligatia sa se asigure ca este in regula din punct de vedere al tuturor formalitatilor necesare calatoriei (politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc), agentia neavand nici o raspundere in fata pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la imbarcare dintr-unul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei.
5.12. Agentia va informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatilor necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion.
5.13. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului sau datorita unor modificari de orar, intarzieri ale zborurilor, etc, imprejurari care se afla dincolo de controlul si vointa agentiei.
5.14. Datorita situatiei create prin cererile masive de azil politic sau ramanerile ilegale in tarile din Vest, autoritatile tuturor statelor, chiar in prezenta vizei de intrare eliberata de ambasadele tarilor respective in Romania, pot refuza fara explicatii sa permita trecerea frontierei, respectiv imbarcarea in avion a pasagerului.
In astfel de situatii, agentiei nu i se pot solicita despagubiri, deoarece imposibilitatea efectuarii transportului se datoreaza faptei unui tert.
5.15. In cazul in care pasagerului i se fura biletul de avion cumparat (in cazul biletelor de hartie), pe baza de declaratie pe proprie raspundere si acte doveditoare de la Politie, el poate solicita agentiei emiterea unui duplicat dupa biletul respectiv, in schimbul platii unei taxe stabilite de catre compania aeriana.
5.16. Agentia se obliga sa ofere pasagerilor care achizitioneaza bilete de avion cel putin informatii despre (nu in forma scrisa): natura zborului: Regulat/charter/low fare (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS); costul biletului defalcat: pret de baza, taxe aeroport, taxa de serviciu etc.; conditiile tarifare ale biletului; posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii; posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii; conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans; tip bilet emis: electronic / hartie; cantitatea de bagaje pe care pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul / kg a bagajului ce depaseste greutatea admisa; orele de operare, decolare, aterizare, escala; itinerariul de zbor; compania aeriana care opereza pe ruta solicitata; timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare; informatii in cazul pierderii biletului; moneda de emitere a biletului: LEI/EURO/USD/GBP; modalitatea de plata: cash, transfer bancar, depunere numerar in cont; nivelul taxelor de serviciu pentru Emitere a biletului; reemitere, Schimbare data de rezervare, Rambursare totala sau partiala a biletului, alocarea locului in avion; agentia se obliga sa aduca la cunostinta pasagerului identitatea transportatorului iar in cazul modificari/schimbarii acestuia se oblige sa informeze pasagerul.
Agentia se oblige sa aduca la cunostinta precizari cu privire la transportul copiilor neinsotiti, a persoanelor cu handicap, femeilor gravide, persoanelor bolnave sau altor persoane care necesita asistenta speciala Dupa emiterea biletului de calatorie, toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei, inclusiv in ceea ce priveste transportul, intarzierea livrarii, deteriorarea sau pierderea bagajelor care apartin pasagerilor, revine companiei aeriene in conformitate cu reglementarile si legislatia in vigoare.
Responsabilitatea pentru pierderea, intarzierea sau deteriorarea bagajelor este limitata, cu exceptia cazurilor in care, in prealabil s-a facut o declaratie speciala de valoare si s-au platit taxele aferente.
In conformitate cu Conventia de la Varsovia, pentru majoritatea calatoriilor internationale (inclusiv tronsoanele interne ale acestora) obligatia transportatorului este limitata la suma de aproximativ 20USD/kg pentru bagajele inregistrate(de cala) si 400USD/pasager pentru bagajele neinregistrate (bagaje de mana). Pentru pasagerii care calatoresc numai in interiorul SUA, legile federale prevad ca suma sa fie de cel putin 2.800USD/pasager.
Atunci cand se aplica Conventia de la Montreal (in cazul transportatorilor din Comunitatea Europeana), in cazul distrugerii, pierderii, deteriorarii sau intarzierii bagajelor, in majoritatea cazurilor se aplica cele “1000 de Drepturi Speciale de Tragere”(aproximatix 1.200 EUR, respectiv 1.470 USD) per pasager. Anumiti transportatori nu isi asuma raspunderea pentru transportul obiectelor fragile, de valoare sau perisabile.Informatii suplimentare pot fi obtinute de la transportator.
Se recomanda pasagerilor verificarea conditiilor de calatorie cu 24 de ore inainte de data de operare. (call center aeroport, site companie transportatoare, agentie de turism).
VI. RECLAMATII
6.1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris, in termen de max 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat.
6.2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris nu vor fi luate in considerare.
6.3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia data va fi aceea data de compania aeriana, in calitate de proprietara a biletului.
Agentia va informa pasagerul despre solutia data de companie reclamatiei, in scris, in termen de 3 zile de la primirea raspunsului de la companie. In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul.
6.4. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri.
6.5. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion.
VII. NOI REGULI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND SECURITATEA PE AEROPORTURI
Pentru a vă proteja împotriva noilor ameninţări cu explozibili lichizi, Uniunea Europeană (UE) a adoptat o serie de reguli care restricţionează cantitatea de lichide pe care le puteţi trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se aplică la toţi pasagerii care pleacă de pe aeroporturi din UE indiferent de destinaţia acestora.
Aceasta înseamnă că la punctele de control de securitate se vor face verificări legate de substanţele lichide pe care doriţi să le transportaţi, suplimentar faţă de alte obiecte interzise. Totuşi, noile reguli nu limitează cantitatea de lichide pe care le puteţi cumpăra din magazinele aflate dincolo de locul unde prezentaţi taloanele de îmbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriana din UE.
Noile reguli se aplică începand din 6 Noiembrie 2006, pe toate aerporturile din UE, precum şi din Norvegia, Islanda şi Elveţia, şi sunt valabile până la o înştiinţare în prealabil cu toate modificarile prezente la aceasta data si cele viitoare.
CE ESTE NOU?
Când împachetaţi
Vi se va permite să luaţi doar cantităţi mici de lichide în bagajul de mână. Aceste lichide trebuie sa fie în recipiente individuale de maximum 100 mililitri fiecare. Trebuie să puneţi aceste recipiente într-un ambalaj din material plastic transparent, care se poate reînchide, dar nu mai mult de un litru per pasager.
La aeroport:
Pentru a veni în ajutorul operatorilor de control de securitate, trebuie:
- să prezentaţi operatorului pentru examinare toate lichidele pe care le aveţi, în punctele de control;
- să dezbrăcaţi jacheta şi/sau pardesiul. Acestea vor fi controlate separat;
- să scoateţi computerele portabile şi alte echipamente electrice mari din bagajul de mână. Acestea vor fi scanate separat.
Lichidele includ:
- apa şi alte bauturi, supe, siropuri
- creme, loţiuni şi uleiuri
- parfumuri
- spray-uri
- geluri, inclusiv geluri de păr şi de baie
- conţinutul ambalajelor presurizate, inclusiv spuma de ras, alte spume şi deodorante
- paste, inclusiv pasta de dinţi
- amestecuri lichid-solide
- mascara
- orice alt articol cu consistenţă similară
CE NU SE SCHIMBĂ?
Dumneavoastră încă puteţi:
- să împachetaţi lichide în bagajele de cală – noile reguli se aplică doar pentru bagajele de mână;
- să luaţi în bagajul de mână medicamente şi substanţe pentru dietă, inclusiv hrană pentru copii, pentru folosinţă în timpul călătoriei. Vi se va cere reţeta;
- să cumpăraţi lichide cum ar fi băuturi sau parfumuri ori dintr-un magazin de pe un aeroport din UE, situat înainte de locul unde prezentaţi talonul de îmbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriană din UE.
Dacă sunt vândute în ambalaje speciale, sigilate, nu le deschideţi înainte de a vi se face controlul de securitate altfel, conţinutul acestora poate fi confiscat. (Dacă sunteti în tranzit printr-un aeroport, nu deschideţi ambalajul înainte de controlul de securitate la aeroportul de transfer, sau la ultimul, dacă tranzitaţi mai mult decât odată).
Este foarte important ca atunci cand faceti cumparaturi in tranzit sau la bordul avionului sa va asigurati ca respectati prevederile vamale ale aeroportului de destinatie finala. Nerespectand aceste prevederi puteti fi amendat sau judecat sau sa nu vi se permita intrarea in tara respective, iara agentia sau compania nu au nici o responsabilitate.
Dacă aveţi orice îndoială, vă rugăm să întrebaţi la compania aeriană sau la agenţia de turism înaintea călătoriei. De asemenea, vă rugăm să cooperaţi cu personalul companiei, cât şi cu cel de securitate din cadrul aeroportului. Aceste informatii sunt cu titlu informativ.
VIII. DISPOZITII FINALE
8.1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA, in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11 , aliniatul 2 din CONSTITUTIA ROMANIEI.
8.2. Afisarea in agentie a prezentelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare.
8.3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.
Am luat la cunostiinta.
Turist,
Numele si prenumele
Semnatura